Ingyenes Játékok: Marvel Snap

A Hearthstone-t sokáig Ben Brode-hoz, a karizmatikus tervezőhöz kötik, aki a játék rendezője és arca lett. 2018-ban 15 évnyi munka után otthagyta a Blizzardot, és más korábbi kollégáival együtt megalapította a Friv5Online stúdiót, amely a Marvel Universe projektjével foglalkozott. Nemrég kiderült, hogy ez a Marvel Snap, egy gyűjthető kártyajáték, amely eredeti ötleteket kínál és versenyezhet a szabadidődért.  

Azonnal le kell mondani, hogy a Marvel Snap globális megjelenése még nem történt meg. A játék csak nagyon korlátozott országokban érhető el, köztük a Fülöp-szigeteken és Új-Zélandon. Tehát Androidon le kell tölteni valahonnan az apk-t, iOS-en pedig régiót kell váltani vagy új fiókot regisztrálni. A játék letöltése utáni elindításához azonban nem kell bekapcsolnia a VPN-t – legalábbis még nem.

Ha összehasonlítjuk a játékot  a Hearthstone- nal (és nélküle, a fejlesztőire tekintettel, akkor a Marvel Snap sokszorosan egyszerűbb, érthetőbb és elérhetőbb). A paklik csak 12 lapból állnak, és a hatodik kör után a meccs véget ér. Legfeljebb hét kártya kerül a kézbe. A küzdelmek háromtól öt percig tartanak – ha füstszünetre vagy egyéb ügyekre mész, játszhatsz egy vagy két meccset. A meccseket lehetetlen kinyújtani, így még ha mindkét résztvevő sokáig gondolkodik is a mozdulatokon, minden nagyon gyorsan véget ér.

Egyébként mindkét játékos egyszerre mozog. Az első körben egy energiaegységük van, a másodikban - kettő és így tovább. És egy mező helyett három van, és mindegyiken legfeljebb négy lény található. Itt nincsenek támadó és védekező csatlósok, ahogy a játékosoknak sincs egészségük – minden lapnak van egy erőjelzője, és ezeknek a számoknak az összege egy mezőn belül azt jelenti, hogy mekkora erővel rendelkezel egy adott területen. A hatodik lépés végén az összegek rögzítésre és ellenőrzésre kerülnek – ha legalább két mezőben több szám van, mint az ellenfélnél, akkor nyersz.

A Marvel Snap legérdekesebb tulajdonsága  a véletlenszerű mezőmódosítók. A meccs elején csak az első szakasz módosítóját ismeri – a többi a második és a harmadik körben nyílik meg. Több tucat lehetőség van, és gyökeresen megváltoztathatják a taktikát. Például találkozni fog egy mezővel, amelyen a kijátszott kártyák máshol megkettőződnek. A Folyamatban opcióval rendelkező kártyák (bónuszokat biztosítanak a mérkőzés során) logikusan használhatók ott, de ez más területeket is eltömíthet, és megakadályozhatja egy különösen értékes kártya elhelyezését.

Talán az egyik helyszín minden játékosnak egy véletlenszerű lényt ad – ez biztosan előnyhöz juttatja valamelyik résztvevőt. Vagy a helyszínen lévő összes kártya megsemmisül, ha megpróbálja odatenni őket. Vagy egy bizonyos mezőre helyezett kártyák ereje két egységgel csökken. Előfordul, hogy egy adott területen a legtöbb lappal rendelkező játékos száz plusz erőpontot kap. Négy lénnyel egy helyen játszani nem olyan nehéz, de mi van akkor, ha valakinek egy Elektra van a kezében, ami elpusztít egy véletlenszerű miniont, ami egy energiába kerül, amikor játszanak? Ezt nem szeretném látni a hatodik lépés végén.

Az a tény, hogy nem minden helyszín jelenik meg azonnal, választás elé állítja a játékost: kockáztat, vagy nem kísérti a sorsot. Tehát az első körben kijátszottál egy kártyát, és a harmadik mezőre tetted, majd kiderül, hogy nem lehet több lényed ezen az oldalon. Nyilvánvaló, hogy egy óvatosabb ellenfél 11 egységnyi erejű "Hulkot" tesz oda, és nyer. De lehetnek jobb feltételek - például a harmadik mezőn nem lehet alacsony költségű kártyákat kijátszani, és ott már van egy-két bábu, és senki nem veszi el.

Lehetetlen megjósolni, hogy a következő meccs megkezdése előtt melyik paklit érdemes választani. De néha a fejlesztők nagyban növelik egy adott mező megjelenésének esélyét, ami arra ösztönöz, hogy kifejezetten erre a célra gyűjts egynapos paklit. Valamikor gyakran volt olyan mező, ahol a kijátszott kártyák hatása kétszer vált ki. Van egy fehér tigris kártya, amely hét erővel rendelkező tigrist hoz létre egy véletlenszerű mezőn – ha egy ilyen helyen játszod ki, két tigrist fogsz megidézni. És ha hozzáadja az „Odin”-t, amely újra aktiválja a szomszédos kártyák hatását, akkor három tigris lesz! A lényeg az, hogy szabad helyet hagyjunk nekik.

A múlt héten népszerű volt egy helyszín, amely két erősségi pontot ad a más pozíciókból odakerülő kártyákhoz. Itt összeállítottam egy speciális paklit is, ahol a kártyák felének vagy bónusz volt mozgatáskor, vagy mozgatták a kártyákat. Húzz Vasöklét, egy ½ kártyát, amely balra löki a következő kijátszott lényt. Ezután kiadjuk a "Szorzót" - egy 2/3-os kártyát, amely másolatot hoz létre azon a helyen, ahonnan áthelyezték. Ideális forgatókönyv esetén (ha a legnépszerűbb helyszín kiesett) úgy alakul, hogy két mozdulattal akár 12 egységnyi erőt kapunk, és már nem veszíthetjük el.

Még akkor is, ha az összes lehetséges módosítót már láttad, és nincs mit meglepni, az egyezések egyediek maradnak. És ilyen kis számú kártya a pakliban leegyszerűsíti a tematikus paklik létrehozásának folyamatát, ahol egyes kártyák kiegészítik másokat. Például készíthet egy sor kártyát a pusztításhoz - add hozzá a "Deathlok"-ot, amely megöli az összes lényedet a pályán, feltámad "Wolverine" és sok más hős halála után. A mérkőzés végéig a játékosok a tizenkét lapból kilencet húznak – még ha az egyik kombó meghiúsul, egy másik derül ki.

A harcokban a borsot a Snap szerelő adja, ami a játék nevében is benne van. Van egy előrehaladási rendszer, amely a mérkőzéseken elért előrehaladásán alapul. Minél többet nyersz, annál magasabb lesz a szint, és a szinteket elveszik a veszteségért. Minden szinthez tíz pont szükséges, és ezeknek a pontoknak a száma a játék során növelhető. Elkezdődik néhány kör, két vagy akár három területen előnyben vagy, a kezedben pedig ideális lapok vannak a játék sikeres befejezéséhez - „snap” és ha a meccs a te győzelmeddel végződik, kettőt vagy akár négyet is kapsz.

Az ellenfél természetesen "pattanhat" is - ha mindkét résztvevő ezt megteszi, akkor nyolc pont a tét. Mivel nagyon ritkák a döntetlenek, ezt a nyolc pontot valaki elveszíti, és valaki megnyeri. Ha meggondolatlanul használod a mechanikát, nem jutsz messzire, és nem akarsz még egyszer kockáztatni, bár gyakran megbánod. A „snap”-nek köszönhetően kicsit alaposabban követed az ellenfél játékát, nagyjából kitalálod, milyen lapjai lehetnek, stb. Nos, lehet blöffölni ezzel a szerelővel, bár ez messze nem mindig nyerő taktika.

Van még egy érdekes részlet - ha feladod az utolsó lépés vége előtt (itt ezt "menekülés" szónak hívják), akkor nem veszítesz annyi pontot, mintha a legvégéig ültél volna. Vagyis a játék megadásra ösztönöz, ha a meccs kimenetele valószínűleg siralmas lesz. Ez még jobban felgyorsítja az amúgy is rövid meccseket, bár a játékosok tömegesen nem adják fel – az esetek túlnyomó többségében csodában reménykednek, vagy magabiztosak a paklijukban.

De van itt egy probléma - nem mindig lehet megkülönböztetni a botokat a valódi játékosoktól. Volt olyan érzésem, hogy a 40-es szint előtt csak botokkal találkoztam - és ugyanazok a beceneveik (akár név, akár melléknév + főnév), és néha nem teljesen logikus akciókat hajtanak végre, pedig többnyire normálisan játszanak. Csak néhány nap múlva váltak változatosabbá a becenevek, és az ellenfelek kezdtek reagálni üdvözléseimre. A botok ekkora száma valószínűleg a játék korlátozott elérhetőségének tudható be – ha az Egyesült Államokban vagy Európában megjelennének, a felhasználók nagy beáramlásához vezetne. De ez most egy lehetőség a gyakorlásra és egy nagy kártyagyűjtemény összegyűjtésére.

Ellentétben  a Hearthstone-nal, ahol továbbra is a zsákmánydobozokból kap kártyákat, a rendszer más a  Marvel Snapben . Itt szerezhetsz gyűjteményszinteket, és véletlenszerűen kaphatsz új kártyákat – egészen a 200. szintig az első készlet lényei (amelyek a játék megjelenésekor váltak elérhetővé) kiesnek, majd újabb példányok jelennek meg, és így tovább. És ezeket a szinteket a kártyák pumpálására kapod, a "napilapok" kitöltésére kiosztott pénznem felhasználásával.

A pumpálás hűvösebbé teszi a kártyákat, bár a szuperhősművészet enélkül is a szem lakoma. Az első fejlesztés megnyitja az úgynevezett Frame Break-et – a karakter képe kicsit kilóg a keretből. Ekkor a térkép háromdimenzióssá válik, ami után egy alig észrevehető animáció jelenik meg rajta. Következik a legendás minőségi szint, amelyen a logó tündököl, és az „Ultra” szint is animálttá teszi a keretet. Apróságok, de szépek.

A Marvel Snapben egyáltalán nincs kérdés a dizájnnal kapcsolatban  – a fejlesztők egyértelműen szeretik a Marvel univerzumot , így egyes kártyák nem csak kihúzáskor, hanem az ujjunkkal megragadva is speciális effektusokkal rendelkeznek. Vasember lángoló lábú motorokon repül, Sólyomszem minden irányba tüzeli az íját, amíg le nem teszed, Nightcrawler pedig összezsugorodik, mielőtt leszállna a kiválasztott mezőre.

A fejlesztőknek számos bevételi forrásuk van. Először is vannak csatabérletek - sok erőforrást és néhány egyedi kártyát tartalmaznak, amelyek kizárólag a "bérletek" fizetős verzióiban érhetők el. Néhány héten belül elkezdenek kiesni a Gyűjtemény hétköznapi játékosai közül, de azoknak, akik pénzt akarnak költeni, lehetőségük lesz a kártyákat a többiek előtt bemutatni, és sikeres paklit készíteni velük. Mivel nagyon sok kártya ingyenesen beszerezhető, nem számít, ha nem fér hozzá kettő vagy három kártyához.

Másodszor, a helyi bolt alternatív térképképeket árul. Azoknak, akik szeretnék, hogy a "Hulk" vagy a "Thing" máshogy nézzen ki. Több mint egy hete vagyok  a Marvel Snap- en, kitöltöttem az ingyenes bérletet, és sok napilapot írtam, de csak három alternatív borítóm van, és úgy tűnik, kimerítettem az összes beszerzési forrást. A térképek más verzióinak létezése egyáltalán nem ösztönöz arra, hogy pénzt fektessek a játékba, különösen, ha olyan gyakran játszol botok ellen.

Még a játékban is volt olyan, hogy Nexus Events, de a közönség annyira utálta az első ilyen "szórakoztatást", hogy az alkotók örökre elhagyták ezeket az eseményeket. A játékosnak egyszerűen pénzt kellett befektetnie, és új kártyákra esélyeket kellett vásárolnia – ez az egész szezonális esemény. Nincsenek további csatabérletek, ingyenes jutalmak vagy tematikus bónuszok. Broadnak személyesen kellett bocsánatot kérnie egy ilyen "újításért" - szerinte a jövőben valami érdekesebbet kínálnak majd a játékosoknak. Nyilvánvalóan ezért nem történt még globális bevezetés – a játékosok pénzdobási hajlandóságát még mindig tesztelik.

ae5675c7b5557718430b121626bbcd52